Kött - Veg 1-0



Under helgen var jag med min danske vän i affären på jakt efter något roligt att grilla. Denna skapelse hittade jag i köttdisken, "naturkött" står det för er som inte riktigt ser det roliga här. Min spontana tanke är ?? Va! Min fru har en hook up på alla företag som försöker sälja sina produkter genom att skriva att dom endast innehåller naturliga råvaror. Grejjen med det är att en råvara per definition alltid är naturlig. På bilden ovan har man som jag ser det tagit det till en ny nivå. Vågar inte prova deras syntetiska kött.






Min danske vän hade dock den goda smaken att förse mig med mat som var både naturlig och god. Jag skulle kunna hålla med vegitarianer om mycket, till och med avstå från en del godsaker. Men som gammal Burger Kingare måste jag säga att grillat är godast! Löst kommer jag ihåg ett annat citat som stämmer väl in på detta "om man inte skulle äta kossor varför är dom gjorda av biff?"//Patrik, sparsmakad



Kommentarer
Postat av: Stefan

Så vackert skrivet, det är så man får en tår i ögat. Dött djur är middag för män!

2011-06-21 @ 16:47:26
URL: http://fysbloggen.blogg.se/
Postat av: Patrik

Väl talat min korthårige vän.

2011-06-21 @ 21:54:18
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0