Katastrof!!

ÅÅÅÅååååhhh nej! Dagen börjar i katastrof! Jag försover mig lite och glömmer därmed att stiga upp i tid för att ha bytt, borstat och klätt barnet samt ställt fram frukosten på bordet till mannen. Nu vaknar han istäället före mig och stegar i vredesmod in i sovrummet och ger mig bassning nog för att skämmas ögonen ur mig. Skamsen lomar jag ur sängen och ser till att han får frukost serverad.

Så var det den där städdagen. Vi ska ju få besök i eftermiddag men jag har bara inte orkat städa allt och nu vet jag inte hur jag ska hinna med. Det finns ju t ex inget dagis öppet som kan ta hand om barnet medans jag städar!!

Nä, och Patriks favorittröja har jag glömt att tvätta, Patriks nycklar har jag slarvat bort och jag har fortfarande inte tjänat så mycket själv att jag hunnit färga håret för att kunna vara snygg inför honom.

Jävla skit! Och jag som lovade honom att han skulle få en bra semester! Jag hoppas att jag hinner gottögra detta på de veckor han har kvar...

//Anna, skäms.


Kommentarer
Postat av: Tväråna

Det är alltså detta, det underbara äktenskapet, som jag har att se fram emot? I och för sig skulle ju jag aaaaldrig missa att färga håret för att vara snygg inför karln!

2011-07-07 @ 10:25:00
Postat av: Anonym

Bättring Anna... Detta duger inte. Städa fint nu till vi dyker upp i eftermiddag! ;-)

2011-07-07 @ 10:27:04
Postat av: Margrethe

Som mamma skäms jag lite över att ha undanhållit dig en del av verkligheten.......Nå ja, du kommer ju på det själv. Och man får vänja sig helt enkelt...

2011-07-07 @ 10:57:15
Postat av: Anna

Såå det glada singellivet var rätt val alltså, thank you verrry mutch ;p

2011-07-07 @ 18:45:36
URL: http://ionlywish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0