Kallt och pengar

Med risk för mitt eget liv så kommer jag för en kort stund att prata väder, men vad gör man inte för er dear reders.

Jag är patologiskt trött på kylan, jag förstår inte vad jag i alla år har haft emot slask? Det är ju så att man ser lite färger, grönt, grått och sånt. Det här jävla lappmöglet var fint de två första veckorna. Nu såg jag att det i Sunne i morgon skall vara kring 18 -, oh joy. Bilen hatar kylan för att inte tala om hur mycket jag hatar att vi inte har motorvärmaruttag!! Nog bitchat.

En vecka kvar till flytten, eller iaf tills vi får tillträde till den nya lyan. Får vi inte den här uthyrd snart så blir det inte mycket pengar kvar till våra planer. Ni vet, tapeter och diskmaskiner och sånt där roligt. Hur som helst så blir det en egen lägenhet där varje månad som går gör oss något mer stadda i kassan. Fattar verkligen inte att det här med hyreslägenheter har överlevt in i våra dagar. Vi pyntar ca 7200kr i månaden för den här lägenheten, det är pengar vi aldrig får igen, på något sätt. Alltså, 86400kr om året som vi skulle kunna ha lagt på vår framtid. Såg statistik på prisutveckling på bostadsrätter, sen 1990 har priserna generellt i landet stigit med 160%...Det blir en slant. Snacka om en klassfälla, låt packet hyra så blir de aldrig något hot mot den finare klassen. Fy fan, men med min tur så kommer det väl vända och vårt köp blir den första förlustaffären genom tiderna.

Nu ska vi kolla på muppTV...Hos grannen givetvis./Patrik, äntligen måndag...snart.

Kommentarer
Postat av: Anna

Okey, nu ska jag förklara för dig varför det finns hyresrätter. Annars skulle jag vara bostadslös =)

Enkelt svar, va?

Jaa, det är dyrt med hyra, 6800 betalar jag, MEN för mig skulle det bli det dubbla om jag skulle köpa en bostadsrätt!

Alla bor inte på landet, där man kan köpa en lgh för 200 000, om jag skulle köpa mig en likvärdig som jag bor i nu så skulle jag få betala 1.4 mille, fast det VET du redan, så varför den dumma frågan??



//Ensamstående med pissig ekonomi i storstaden måste också få bo någonstans.

2010-01-10 @ 20:31:19
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Anna

Okey, nu ska jag förklara för dig varför det finns hyresrätter. Annars skulle jag vara bostadslös =)

Enkelt svar, va?

Jaa, det är dyrt med hyra, 6800 betalar jag, MEN för mig skulle det bli det dubbla om jag skulle köpa en bostadsrätt!

Alla bor inte på landet, där man kan köpa en lgh för 200 000, om jag skulle köpa mig en likvärdig som jag bor i nu så skulle jag få betala 1.4 mille, fast det VET du redan, så varför den dumma frågan??



//Ensamstående med pissig ekonomi i storstaden måste också få bo någonstans.

2010-01-10 @ 20:31:59
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Anna

Varför kom det upp två svar???

Jag tryckte bara på knappen EN gång???



Har någon annan en blogg med samma namn och

tycker som jag ???

Hm,,,,,,måste fundera lite nu =)

2010-01-10 @ 20:49:31
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Patrik

Nu var det ju för det första inte tänkt som en fråga, eller, det var en retorisk fråga.



Å nä, jag är väl medveten om att det behöver finnas hyreslägenheter. Anledningen till att jag själv inte har bott i en bostadsrätt tidigare är just som du, att jag inte har haft råd med det. Och det är lite min poäng också. Fanns det inga hyresrätter så skulle det vara lättare att köpa bostadsrätter, och det skulle vara mer gynsammt för ALLA.



Sen är det ju ingen som tvingar dig att bo i Stockholm, det är ju trots allt inte den enda staden i landet. Det finns jobb på "landet" också. Karlstad är btw en stad.

2010-01-10 @ 20:51:41
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaja Karlstad är en stad.

MEN min dotters pappa bor här,

och han skulle nog inte bli så glad om

jag tog med mig Elin 30-40 mil bort.

Så, ja, jag MÅSTE bo här i några år till...

2010-01-10 @ 21:03:27
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Patrik

Förlåt, jag glömde ju att närmsta bebodda plats ifrån Vällingby låg 35 mil ifrån.

2010-01-10 @ 22:17:34
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0