Inte alltid helt logisk

Home improvent pågår. Det som inte blir gjort i början blir aldrig gjort hävdar alla självutnämda proffs. Det kan man ju inte riskera så nu ska jag borra och måla, i omvänd ordning. Men först kava å biskvi. Eller som Dogge skulle ha sagt,- den här tillängnar jag alla det har gått snett för, ni vet vilka ni är.

Frun hjälpte sin syrra att flyttpacka igår. Och för att det skall löna sig att hjälpa andra så måste man ju sno med sig något (eftersom man inte kan räkna med att få samma hjälp själv tydligen) så frun kom tillbaka med två te- koppar och ett spel. Inte ett sånt där med sladd utan ett sånt med tärningar. Tror det hette "ombytta roller" eller liknande. det gick bokstavligen ut på att man skall cementera könsrollerna. Nej, verkligen, frågorna som ställdes till killarna som spelar var i klassen - Vad heter tidningen som förkortas VR? Omvänt så var frågorna som skulle ställas till tjejerna som spelar i klassen, - Om man skall motorbromsa sin manuellt växlade bil, växlar man upp eller ner då? Ett fantastiskt spel mao, jag var tvungen att kolla när det var gjort, NEJ, det var inte 1975 som man kunde tro, det var ifrån 2002!! nä jag fattar ingen heller. Trodde könsrollerna höll på att suddas ut, men nej.

Nää nu skall jag passa på att renovera klart här medan frun är med barnet på annan ort./Patrik, lite underfundig.






Kommentarer
Postat av: «PinkieLaady

Hejsan Hoppsan!

Jag tänkte ställa en liten fråga som du gärna får svara på, annars får du gärna komma in och säga hej! :)

Tror du på spöken?

2010-02-01 @ 06:49:21
URL: http://pinkielaady.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0