Fia m knuff och visdomskällor

Första anhalt avverkad. Och en massa vedkapning samt skottkärrekörning samt pommes pinnes hämtning blev det. Isa fick lite kvalitétstid med farmor och hunden och jag fick en wiskeypinne och en irish. Kunde knappt bli bättre. Gårdagskvällen gick i fia med knuffs tecken och mästare som man är vann jag två av tre gånger. Svärmor hotade med att slå mig på käften så en omgång höll jag låg profil och förlorade stort istället. Man vill ju inte komma i onåd! Kvällen bjöd på flertalet visdomar såsom att om du är tjock och ful som en gris så kan du ändå vara snäll, om man själv äger fia spelet så får man ta några extra steg utöver det som tärningen visar och slutligen: om man frågar huruvida sängen är stabil nog att sova i så är ett fullt godtagbart svar: "jag har en egen ficklampa". Nu är vi åter i bilen, lite mer fullpackade med blöjor än när vi anlände till kungsör, på väg till uppsala för kussehäng. Barnet sover efter två verser kaninsång, patrik kör och jag masserar mig själv efter det slitsamma vedstaplandet. Gött mos helt enkelt. //Anna, fiamaster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0