Bus eller godis??!!

Nu haver vi laddat med att sjunga upp oss i Elvistoner, tänt lite ljus ("Fredagsmyyyysss..." hör ni den??!! Man blir GALEN!) och ska just till att trycka i barnet en tesked gröt eller två innan hon får studsa i säng med sin tand. Så då fattas bara sällskapet för kvällen. Jag ringde förut och bad dom köpa med lite ostkrokar men dom ville promt vara vuxna och käka kex och möglig ost. Vi förstår inte?

Vidare är det tydligen en sån där helgdag då barnen går och ringer på dörrn och tigger godis. En liten kille lyckades få upp dörren och skrek "BUS ELLER GODIS" i min fejja. Eftersom vi glömt att det var den här aftonen hade vi såklart inget godis vilket jag förklarade för ungen, som var läskigt utklädd till al-quida eller nåt, varvid han skriker igen: "MEN HÄMTA NÅT ANNAT DÅ??". Jag tordes inte annat än springa och titta i plånboken men vi har ju tokshoppat idag så pengarna var slut. Då kommer min underbara sambo på att vi har äckelchokladen från Marabou kvar i kylskåpet (den som inte ens duger att stilla sockerbehovet när man har tokabstinens) så jag rotade fram den ur kylen, bakom gammal sylt och gelé, samtidigt som terroristen i hallen skriker "TA ALLT GODIS DU HAR ELLER HITTAR!!!!". Jag tryckte ner alla chokladbitar vi hade och drog igen dörrn. Nu öppnar vi inte för folk under 1, 70 mer ikväll.

//Anna, inte barnens favorit alla gånger.

Kommentarer
Postat av: Anna

Okey, nu tar vi det här en gång för alla, det heter ostBÅGAR! ;-)

Sen det här med ungar som ringer på dörren, jag har lyckats med det omöjliga, dom kommer inte hit. Har under 6 års tid gett alla barnen FRUKT som ringer på, så nu kommer dom inte längre ;-P

2009-10-30 @ 19:33:47
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Patrik

I min ungdom så var jag elak. Vill dra mig till minnes två påsk-kärringar i Husby som fick med sig vår sop-påse. Så går det om man bara ringer på dörren och när man öppnar bara sträcker fram händerna utan att säga ett ord.

2009-10-30 @ 19:41:30
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Fröken M

hahaha !!! tur att man bor i hus med portkod :) Mitt godis vill jag minsann behålla för mig själv ! Och skulle det inte finnas hemma när jag vill ha det skickas stackars C till affären minsann. Tid på dygnet spelar ingen roll ! Älskade hormoner ;)

Happy halloween !!

2009-10-31 @ 08:16:53
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: Lisa

Ge dom varsin gul lök, det har jag gjort och de kommer aldrig mer tillbaka.

2009-11-01 @ 12:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0