Anhalt numero två

Vid nästa anhalt hamnade vi alltså i Uppsala och där bjöds det på fint väder och dragiga fönster. Isa fick hänga på farsan i ergon då mamman bar runt på hennes kusin på stan istället.

Sedan jämfördes det längd, vikt och andra väsentligheter, såsom skallbehåring, med två dagar äldre kusinen. Det blev dött lopp då den ena var längre än den andra samtidigt som den andra vägde mer än den ena och behåringen var ungefär lika obefintlig. Men det ska ju synas nånstans att man är släkt.

Sedan glömde jag såväl min plånbok som den dyra matoljan man ska använda sig av på babymassage. Som tur var återficks detta vid senare tillfälle. Nu hade jag nästan lyckas glömma allting och innan vi begav oss vidare försökte jag mig på att glömma bilen i Uppsala.

Efter lite mödosamt letande hittade vi dock denna och kunde fara vidare mot festande och mer kussehäng i Stockholm.

//Anna, numer svartlistad slarver

Kommentarer
Postat av: Beda

Den ser väldigt mysig ut den där bärsaken, vad är det för nåt?

Isa är för underbart söt alltså!

2009-10-19 @ 14:41:37
Postat av: Patrik

Det är en ergosele, men jag vet inte vad det är för märke och den ligger just nu i bilen så jag kan inte kolla. Men jag klarade av att bära henne med den så helt fel är den ju inte.

2009-10-19 @ 14:53:27
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0