Bloggträsket

Väntar på att systern skall dyka upp och matas med lunch. Jag har just ätit frulle så hon får en matlåda (jag har ju så många, remember?). Och jag vet att jag skriver som en gammal tant men det finns inte helt mycket att blogga om när man släpar fötterna efter sig hemma. Jag har varit ledig i över en semester och det är way mycket längre än jag någonsin varit ledig sedan jag började jobba. Då sänks uppenbarligen hjärnkapaciteten något. För många husfrusysslor och för många omlästa böcker gör att jag segar ihop lite. Men efter att syrran varit här ska jag gå en långpromenad och syresätta hjärnan igen.

Jag har just plöjt igenom topplistan av bloggar också. En tjej, runt fjorton, hade skrivit om sina blonda extentions och hur FEMEINT hon tyckte att det var. Inget fel i att inte kunna stava helt rätt, dom flesta slinter väl på tangentbordet eller vet inte hur vissa ord stavas. Det roliga var hennes kommentarer (ca 150 st) som i stort sett alla också stavat ordet feminint  (som jag då antar att hon menade) på sättet som hon, femeint. Har jag missat något? Är jag för gammal? Har det kommit ett nytt ord? Alla frågor står i relation till inlägget, man behöver alltså inte svara på huruvida man enbart tycker att jag är för gammal. Eller om jag missat något.

//Anna, förbryllad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0