Vaddå, har inte ni en fittvagn??

Handla INTE/ALDRIG/NOT EVER på postorder. Det är dagens läxa. Jag hade mina onda aningar redan innan men nu har jag fått min lärpenning. I ett naivt försök att nå fram till postorderföretaget i fråga försökte jag föra en vuxen diskussion angående det här bordet som vi reklamerat, inte fått skicka tillbaks med DHL ännu och vidare fått oss ett "nytt" bord tillhanda. Även detta trasigt. Det var ju som att prata med Patrik om spyor ungefär. Ingen relevant respons what so ever vill säga.

Så nu står vi med det första trasiga bordet, emballerat och klart men ej ivägskickat. Samt ett nytt trasigt bord, emballage och kartong till detta sparat tillsvidare. Jag ORKAR bara inte skicka tillbaks det. Någonstans fastnar det i mitt hjärta, trots skitkvalitén! Vad tror ni? Annars kan jag alltid rationalisera min tanke med att behålla det med att det förmodligen ändå kommer gå sönder med barn i huset. (Fast jag tror inte på det själv...)


Igår kom Patrik hem med mer gratissaker till barnet. Nån såndär blöjhink och en del tidningar och reklamnappar och sånt. Gratis är gott så varför inte? Men när vi bläddrade runt lite i dom här tidningarna fann vi bl a en "vagnnyhet" av märket:

Ja just det...
Nu vet inte jag vad ni (det spänner över en del generationer i läsarkretsen) kallade snippan när ni var små. Jag vet dock vad vi åttiotalister i Värmland kallade den. Och eftersom det var Patrik som påpekade namnet i artikeln antar jag att det var rätt vanligt bland sjuttiotalistungarna i Stockholm att kalla den så även.

Inte okej, eller?

Kommentarer
Postat av: Åsa W

Ja inte fattar jag något iallafall..? =D Måste vara nåt annat än vad vi sa häruppe?? :-)

2009-05-14 @ 14:39:22
Postat av: Maria J

Haha ja det var ett konstigt namn på barnvagn :)

2009-05-15 @ 07:59:14
URL: http://alskadestaffar.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag förstår.

2009-05-15 @ 09:45:01
Postat av: Beda

Hahahahaha! Jag har ju sett den vagnen tidigare men aldrig tänkt på det!

2009-05-15 @ 10:29:12
Postat av: Anna

Man måste nog ha en läggning åt det direkt snuskiga och lortiga hållet för att göra kopplingen. Tyvärr har väl såväl jag som min make begåvats med det. Jag undrar bara hur ett biträde reagerar när ett Värmlandspar vill köpe "en tôcken Kussimurravagn..."

2009-05-15 @ 11:17:39
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Åsa W

Men hahahaha jag läste aldrig ut HELA namnet på vagnen! Hahahaha kussimurra, såklart! Och en maxi dessutom...=D (läste bara mura först eftersom maxi cosi är själva märket på produkten, kollade alltså bara modellen. Sjukt roligt namn.)

2009-05-16 @ 22:51:36
Postat av: Anna

Då är således även Kiruna ursäktat ;)

2009-05-17 @ 10:18:20
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0