Nattliv på en Torsdag tillhör en svunnen tid as it appears.

Torsdag kväll för ett år sedan:

Vi samlades på citybutiken för ett glas (bag in box) vin var. Rantade iväg till Centrumfesten och på den tiden såg det ut såhär:


Lite rödkindade och salongsberusade dansade vi sönder schlagerklubben med stridsdans a la Mia Liström. En fantastisk kväll helt enkelt.

Ikväll var det dags igen. Men nu är man ju en sliten gammal morsa (inte fostermorsa Beda, jag vet) i sina bästa år så i år överlämnade jag min själ till den nyanställda varuplaceraren Kristina. Vi firade in henne med ett glas skumpa, bara ett halvt till mig, och sedan skickade jag iväg ungdomarna i natten (Mia fick följa också, ingen stridsdans annars).
Hoppas inte dom har lika roligt som när jag var med, bara lagom roligt. Fast Kristina är värd en riktigt lyckorusig kväll så hon är ursäktad.

Själv åkte jag hem med maken i god tid för ett av alla sorters mos och en fantastisk rödspätta med SKARPSÅS!!!

Ett stycke bärsjal till dott:en har även ramlat ner i brevlådan idag och jag har knytövat med en kudde hela kvällen så Patrik funderar över om jag fått en förlossningspsykos i förtid. Jag förstår inte vad han menar, som vanligt...

Japp, sånt e livet. Shit, va tôrr man bôrjer bli ra. Jag ska nu gå och lära P värmländska.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0