Slitesam dag

Nu haver vi alltså tokstädat och tokpackat grejjer och prylar hela dagen. I det sista insåg vi att vi städat och packat bort vårt kök och detta föranledde en visit hos en del av Patriks kära umgänge som haft den goda smaken att flytta från Stockholm ett tag för att plugga pyskolo..psikiolog..pisikolog... äh, fan, han ska bli gynekolog eller nåt.

Iallafall tog vi med oss honom (i utbyte mot tidningar att packa vinglas i) till den lokala Bamses pizzeria. Ni vet, en sån där som finns i just precis ALLA städer i Svedala och som har en meny för barn som kallas "nallemenyn" och som egentligen är precis samma meny som "meny 3".

Kontenta: Det blev pizza till middag.


Så här sleten ser man ut när man dras med psykologistudier dagarna i ända. Seriösa fallstudier haver idag redovisats ingående. Man ska aldrig upphöra att förvånas helt enkelt.

Kvällen fortsatte med en visit hos lilla söta AnaBanana som gjorde sitt allra yttersta för att göda oss ännu mer. Hon lyckades förbluffande bra med att få ner bullar, kakor och te i våra sprängfyllda pizzamagar. Vi ursäktade oss med att vi powerwalkat 10 dagar i streck samt att det faktiskt är fysiskt ansträngande att flytta. Som ni märker har vår dotter alla förutsättningar i världen att få ätstörningar så som vi nojjar. Vi ska sluta med det också.




Inte helt pigg fru Lycklig. Dessutom envisas mitt högra öga med att ha en svart ring runt sig på alla kort. Och nej, Patrik slår mig inte, det skulle han aldrig våga. Jag ser bara ut så. Väldigt nöjder med dagen som sådan iallafall.

Imorgon bär det av till Lycksele där Tesse lovat Patrik en levande ren, en skadeskjuten skidåkare samt skoterfärd på innergården. Över och ut i köket där packning fortgår. //Anna

Kommentarer
Postat av: BB

Gynekologi är tuffa saker.

2009-03-26 @ 09:22:06
Postat av: Anna

E ni busy idag?

Ni bloggar ju inget......

2009-03-26 @ 21:09:29
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Tesse

Asså Patrik... Jag är så väldigt ledsen för att jag inte uppfyllde kraven du hade på mig. Jag ska leta renjävlar tills i sommar och så blir det ett Thule släp för mig med när jag kommer till er. Fullpackad av dom där skadedjuren. Okej?

2009-03-26 @ 22:56:02
Postat av: Patrik

Syster, vi var väldans upptagna, vi var i lycksele!



Tesse: Jaa lite besviken var jag nog, men det går väl över. När du kommer till Värmland så skall jag visa dig ett paket Löfbergs Lila.

2009-03-27 @ 08:20:47
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0