Skottvecka och bilhaveri (som vanligt alltså)

Våran (Patriks) skottvecka igen. Detta innebär såklart att det snöar som aldrig förr, vilket det alltid gör när vi har skottvecka. Mannen skulle ner och kompletteringshandla på Ålidhem, vilket innebär att handla ströbröd till sockerkakan. Då startar förstås inte häcken till bil ("skulle aaaaaldrig hända BMW`n") eftersom vi glömt lyset på över natten.
Jag har ringt på hos grannarna, ingen vill öppna för att dom hatar oss. Till slut öppnade gestapotanten iaf men hon hade rakt ingen lust att hjälpa till, förmodligen har hon genomskådat mitt agg genemot henne.

Det hela slutar iallafall med att jag får krypa till korset och ringa en av alla fina kollegor som möjligtvis kan hjälpa till. Linus skulle ändå på besiktning och då har man ju oftast sin bil med sig. Så om han har möjlighet att komma hit och hoppa igång bilrackarn med startkablar, slipper Patrik känna sig skyldig gentemot grannskapet och jag kanske kan ta mig till jobbet imorgon.

Annars har vi haft besök av en hantverkare som hantverkat upp nya, anskrämligt fula, tapeter i hallen. Jag tackade för ett gediget arbete och för mycket fula tapeter och tröstade mig själv med att jag slipper bo kvar här speciellt länge till.

Denne hantverkare har dessutom skitat ner hela mitt vardagsrum genom att knalla omkring med skor inomhus, tack hantverkaren.

Det blir nog helt enkelt till att rida ut den här dagen, som är av något sämre kvalité, och hoppas på sömn i någon form under dygnet.

Fick en kommentar från Beda på ett tidigare inlägg om huruvida vi inhandlat något till barnet ännu. Och ett stygn av samvete såg vår nya soffa och nya säng i vår nya lägenhet som jag planerat inhandla massa nya saker till och skämdes lite. Men jag har önskat mig ett sånt där bärdon i födelsedagpresent och det är ju sommar när den kommer. Nog borde man klara sig på det lilla? Övertyga mig om det annars. //Anna.

Kommentarer
Postat av: M

Ni har skaffat ny lägenhet i trevlig miljö, hoppvänlig soffa med kräkvänlig klädsel och gott om plats för barnet, samt ordentlig bred säng så att ungen vid behov kan vistas även där.........Tänk om alla blivande föräldrar handlade så mycket till sina barn!!

2009-03-02 @ 17:58:10
Postat av: Anna

Men hallåååå! köp en bilbatteriladdare också!!

Det verkar ni behöva ;-)

2009-03-02 @ 18:33:28
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Bilbatteriladdare...

Bebissaker...

Mattor...

Köksmöbler...



Köksmöbler it is;9 Vi flyttar snart till en stad och då kan man gå när batteriet laddat ur.

2009-03-02 @ 18:42:23
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0