Môsaloppet


Dagen har innehållit jakt på inspiration till the new crib in Wermland samt underhållning på hög nivå ute i Strand där det årliga "Môsaloppet" arrangerades av herr Shlaggen. Loppet går ut på att medha och åka på egenhändigt gjorda skidor (tror jag iaf, eller bara obönhörligt fula), ikläda sig skägg och utstyrsel efter behag och behov, samt att ta sig igenom loppet som går i djupsnö, på åkern i Strand, till den gamla ladan och tillbaks. Vi hann mest se starten innan Patrik trodde han skulle frysa ihjäl men det räckte för att stilla mitt behov av galenskap för en helg. En väldigt fin dag på alla sätt och vis.


Här är vi vintriga och vackra och den här bilden är mest till för att varna människor om att vinkel underifrån inte är att föredra i gravidt tillstånd.


Och... Jag behöver köpa nya byxor till Patrik. De som jag brukar låna är inte så fina längre... Hur den här olyckan gick till låter jag vara osagt.

Nu ska jag hitta på nåt att äta som inte innehåler alla kalorier i världen.
//Anna

Kommentarer
Postat av: Beda

Är det inte för kallt att gå utan kallingar däruppe?

2009-03-09 @ 11:42:46
Postat av: Patrik

Jo det är det nog, men rumpan på bilden tillhör en annan i familjen än mig så jag lider inte för det;-)

2009-03-09 @ 13:26:16
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Lite förolämpad måste jag nog säga att jag är... Det är iofs Patriks brallor men om vi har lika håriga arslen måste jag nog överväga en hängsnara...

2009-03-09 @ 17:18:23
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0