Fredag är ändå den dagen som känns bäst...

Jag är sjuuuukt trött!

 Idag har jag flyttat väggar hejvilt eftersom min kära expochef (som begåvats med alldeles för mycket idéer och inspiration samt djävulshorn) sådde ett frö till en superlösning i butiken på Ersboda i Onsdags. Vad hon inte visste, som jag såklart visste, var att sår man sådana frö i den butiken sätter den entusiestiska personalen igång DIREKT. Vilket i sin tur innebär att jag får fantastiskt mycket att hinna med två dagar innan helgen.
Jag skulle aldrig klandra någon för deras sprudlande engagemang i vanliga fall, dock är min fysik inte i topptrim för förflyttning av två väggar egentligen. Men skam den som... Ja, ni vet. Vi fixade det iallafall och om dom nu inte är nöjda med resultatet är det upp till min vikarie att jobba tillbaks hela konceptet igen.

Besök hos barnmorskan infann vi oss även på i förmiddags. Hjärtat i magen slår snabbare och snabbare och allt tyder på att jäntungen i magen mår som hon ska och hennes ömma moder gör detsamma. Jag tror nästan att vår barnmorska skulle velat visa lite extra kunskap och inte bara höra att allting är tip top med oss hela tiden. Därför frågade jag idag om det fanns nåt trix för att minska fuktigheten i de nedre regionerna (för att vara finkänslig. För att inte vara det frågade jag hur man blir av med flytningar från h...vetet). Hon sken upp och gav mig svaret att det är i stort sett omöjligt och värre kommer det bli. Hurra?

Vi fick med oss journaler till vår morska i K-D och där stod att "Anna är vid inskrivningen aktiv motionär och nyttjar tre månader innan graviditeten alkohol ca en gång per vecka eller mindre". Jag minns inte om jag medvetet ljög eller om hon drog sina egna slutsatser den gången. Fint skrivet var det iallafall och jag bör faktiskt börja ta tag i det där med motionen på riktigt nu, jag lurar bara mig själv genom att tro att jag är en fräsching...

Nu måste jag gå och hindra Patrik från att fortsätta sjunga obscena visor. Dott:en kan faktiskt redan höra och hon lär få höra nog av den varan utanför magen senare så hon bör förskonas nu tycker jag.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0