Så fel det blev

Då har jag fått min lönespec för maj månad. Döm om min förvåning när de INTE hade rättat till det där med lönen från förra månaden, och döm om min förvåning då det även var fel på de timmar jag jobbat i maj. Summa sumarium så fick jag inte retroaktivt som jag vart lovad för mina timmar jobbade i april, och inte heller är felet korrigerat så timmarna jobbde i maj är också fel. Jag tycker att efter 12 år inom branschen skall man ha lämnat nivån "grundlön". Men jag tjänar nu lika mycket som en 18 åring som har jobbat i ett halvår, smickrande. Det är väl en av grundprinciperna med kollektivavtal, " lika mycket, oavsett kompetens och erfarenhet". Man blir liksom så motiverad, hoppas, hoppas på onsdag!!!

Nu skall vi snart iväg till BM för kontroll av vattendjup och humör. Innan dess, till firman för att korrigera deras felbeteenden samt förbi en brevlåda för att POSTA (ännu en kommun som inte har mail, och så undrar dem varför Munkfors blivit sämsta kommunen i landet i tre år på rad) en ansökan./Patrik, lite tröttare, mycket mer frustrerad.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, det är så roligt när det strular med lön. Nästan favoritgrejen.

2009-06-16 @ 00:21:25
URL: http://cirkusannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0