Intervju

Då skall man på en sån där intervju igen då, på onsdag närmare bestämt. Telefonsamtalet gick väl så där, han tyckte det var lite märkligt att jag inte hade koll på vart jag hade sökt jobb. Men jag räddade situationen genom att bortförklara mig med att jag har sökt så många jobb. Men det föll rätt platt då detta jobb skall ha sökts förra veckan, oups! Jag spelade ut "jag ska snart ha barn och är därför dum i huvudet"- kortet och det köpte han.

Men nu till ett märkligt fenomen, två gånger idag och fler gånger tidigare har folk sagt att: - även om du inte får jobbet så är det en bra övning. Verkligen? bra övning alltså. Då tänker jag så här, varför beöver jag öva så många gånger (nu har ju jag självinte gått på så många intervjuer men ändå)  när vissa bara behöver en gång för att bli fast? Om vi nu håller för sant att övning ger färdighet så borde det väl vara ett tecken på dumhet att inte bli antagen någonstans?

Jag får fundera vidare på det där. Jobbet i sig är faktiskt ett riktigt BETEENDEVETARJOBB!!?? Jag vet, jag är chockad också./Patrik, helt lugn med, typ ALLT. 


Kommentarer
Postat av: p´s lillasyster

o de e då frugan ska föda för övrigt, när du ska på intervju alltså... ; )

2009-06-11 @ 21:53:42
Postat av: Anna

Precis DET skulle jag också säga (syster, skulle inte du mata MOA?)

hon kommer alltså föda på natten mellan ti/on eller onsdag innan du ska på den dära intervjuven.

Lägg nu in nummret i mobilen och ring på väg till förlossningen ;-)



Lycka till då, med BÅDA krejerna

2009-06-11 @ 22:02:07
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: beda

vad är det för beteendevetarjobb? i eskilstuna, är det inte lite långt?

2009-06-11 @ 22:15:08
Postat av: Patrik

Systrarna: Era datum har redan passerat så ni får inte chansa igen.



Beda: Det är bara intervjun som är i Eskilstuna, inte jobbet.

2009-06-11 @ 22:39:22
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Beda

ahaa!



vad är det för jobb då?

2009-06-11 @ 22:42:58
Postat av: Magnus

rörd Du stavade rätt till intervju... torkar en glädjetår Så stolt över dig!

2009-06-12 @ 00:25:41
Postat av: Magnus

men vems jävla idé var det att texten skulle bli fetstilt när man satte stjärnor runt den??? Nu ser det ju bara dumt ut istället!!!

2009-06-12 @ 03:11:41
Postat av: PAtrik

Beda: Det tar vi på söndag, så jag har en hållhake på er.



Magnus: Tack, jag googlade det. Vidare så var det där med fet stil min ide.

2009-06-12 @ 05:52:16
URL: http://lyckligapraret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0