Hur kommer det se ut i framtiden?

Vi var en sväng på det stora varuhuset IKEA och åt upp våra förnumstiga "vi behöver ingenting...eller bara en, inte fler..." uttalanden om barnsaker. När man har en dotter som bajsar ner ALLT hela tiden kan det vara idé med diverse lager av spyhanddukar och lakan kom vi underfund med. Nåja, inslängd i småbarnsträsket direkt.

Jag gick iallafall på toaletten och eftersom de andra var upptagna utnyttjade jag min rätt som kvinna-som-just-fött-barn (ja, det finns en sån nu, jag har gjort den själv) och gick in på handikapptoaletten. Utanför hör jag en tjej i femårsåldern som säger:

-Mamma, mamma, flickan gick in på CP-toaletten!!!

-Det heter INTE CP! säger Mamman.

-Men det gör inget, fortsätter tjejen. För flickan var ju inte CP.

-Men man säger inte CP.

-Vad säger man då?

-Man säger handikappad.

Då kommer hennes, vad jag förmodar, lillebror och tjejen har vänt sig till honom.

-Vet du Oscar, flickan gick in på handikappCP-toaletten.

Mamman (rätt uppgiven):

-Nu går vi innan flickan kommer ut därifrån.

En framtidsblick av vad som komma kan,

//Anna, trött efter nattens bajsmaraton (fyra blöjor gick åt under ett blöjbyte. Slå det den som kan.)

Kommentarer
Postat av: faster den unga

eller så kan man vänta tills Isabel har bajjat klart ; )

2009-06-27 @ 12:41:05
Postat av: Anna

Jag är benägen att prova den metoden nästa gång ;)

2009-06-27 @ 12:55:13
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: BB

Flickebarnets mage brås på pappa hör jag.

2009-06-27 @ 13:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0