Tandläkare?!!?!

Jag har idag ringt till 7 st olika tandläkare här i stan. ALLA har semester, jag fick dock tag på en av dem men han var bara inne på kontoret av en tillfällighet. Mitt problem är att jag har en (vad jag bedömmer vara) trasig plomb. Där samlas det nu mat och allsköns skit som inom kort kommer att börja göra ont, detta har jag varit med om förr nämligen. Åter till den där tandläkaren, han rekomenderade mig att ringa 112. Pardon? 112 trodde jag att man ringde om det var fara för liv och hälsa, Akut alltså. Men jag får väl låta det här sjunka in och sedan då det gör så ont att jag funderar att slå ihjäl någon så får jag väl ringa dem. Då är det ju iaf fara för någons liv./Patrik, har egentligen inte råd med det här.  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, jo det där har jag fått vara med om. Har aldrig känt mig så dum då den i luren svarar "SOS alarm vad kan jag hjälpa till med?" "Eh, jag har ont i en tand..." Men frukta inte! De vare sig skrattar eller skäller ut dig, de kopplar dig snällt vidare som världens mest naturliga sak.

2009-07-13 @ 16:27:48
URL: http://jennyandersen.blogg.se/
Postat av: Anna

Mm, tror du dem skickar en ambulans om jag gråter lite?? Det börjar smaka järv i munnen, det är ett dåligt tecken (om man ju inte råkar suga på just en järv).

2009-07-13 @ 21:54:05
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Patrik

Det är alltså jag (Patrik) som skrev inlägget ovan, inte Anna.

2009-07-13 @ 21:54:54
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag har också ringt 112 tandbesvär. Det är bara att fråga efter akut-tandläkaren.

2009-07-14 @ 08:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0