Resume, eller, detta har hänt.



Så var det dags för årets äventyr med de ( nu mera väldigt gamla farbröderna) gamla kompisarna ifrån förr. Här är de fortfarande olyckligt ovetande om vilka vedermödor de kommer att genomlida under helgen. Vi var 7 glada som i lördags morse påbörjade strapatsen ( som i år inte var så strapatsig pga att vi utgick ifrån en stuga och gjorde dagsturer).



Förmiddagen hade jag och Big F spenderat med att göra diverse nödvändiga inköp (mina cider är här inte inräknade, men de var väldigt många).



Söndagen börjades med en brakfrulle i bakistöcken. Efter en pizza som självaste doktorn lade vart det paintball på Hammarö. Det var precis det vi behövde, och det lilla regn som föll fick oss inte ur balans. Däremot gjode vårt dåliga flås det samt den sedvanliga amunitionsbristen. Det vart en hel del genomförande efter att vi hade förklarat för den lille pöjken som höll i det hela att vi inte var intresserade av att jaga flaggor. Det enda vi vill är att skjuta varandra, och det var precis det vi gjorde. Jag fick några feta träffar på mig.



Därefter gav vi oss av till Munkfors där vi åkte runt i skogarna på 4- hjulingar. Jag vart givetvis skitigaste då jag siktade på alla pölar och fallna träd som kom i min väg. Värt varenda krona.



Det var även en kajaktur i Värnen- skärgården (fniss, ja, dem kallar det så). Eftersom vi denna dag tre var slagna och avslagna så vart det endast en kort tur till en rastaurang där vi utspisade som prinsar. ingen välte dock vilket var lite av en besvikelse.

Utöver det ovan så finns det mycket kort på en kamera som nu är på väg till Umeå. Då dessa når mig skall denna bild kompleteras. Men så mycket kan sägas att ölen gick åt och vi hann även med att göra ett bok-bål modell större där vi brännde olämplig litteratur samt gamla kläder. Det sköts en del och en och annan gädda fick sätta livet till. /Patrik, the tröttness.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0