Norska boktipset.

Dumma norrmän har dumma böcker, en logisk slutsats som här skall bevisas. I en norsk bokhandel så fann jag vid en kortare undersökning följande titlar. (Ja, det är så här jag får dagarna att gå).



"Det skall ju börjas i tid", heter det. Det stämmer även om man skall förvirra någon, tex med en barnbok som handlar om en elefant men som heter "Katten min, den dummaste i hela världen". Om norska katter ser ut så där så skulle jag inte vara frivillig på lådtömning.



Sen kommer vi till vad jag tror är en bok om osäkerhet. Mannen på bilden tycker tydligen att han inget är värd då han kaller sitt alster för bagateller. Eller är det kanske norska för tagateller? Isf, en kokbok? Så många frågor så få svar.



Sen till den roligaste av dem alla. Ser ut som en deckare men vem är det på omslaget? Dr: House i färd med att göra en rektalundersökning på en bångstyrig pensionär månne? Mystiken tätnar och jag finner ingen väg ut./Patrik, läser böcker på svenska. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0