Grattis mattköparna

Grattis alla ni som köpte en sån där spikmatta av plast som var så bra. Jag undrar var det egentligen någon som gjorde det? Det fattar väl alla som är av medelinteligens eller över att plastpiggar i ryggen inte botar något annat än just eventuell klåda. Nu har Konsumentombudsmannen (KO) sagt att företaget får inte i sin reklam skriva att mattan botar herpes, KOL eller cancer. Det hela är rätt snyggt faktiskt, mattan har tydligen funnits några år men det var först när någon som kallar sig guru hävdade att den hjälper mot egentligen allt förutom maktgalna sossar som försäljningen tog fart. Känns lite som dem gamla "elixir"- försäljarna ifrån vilda västen som lovade stenhård eriktion samt skattesänkningar bara man drack deras smörja.

Nu hoppas jag att jag inte har kränkt någon som har köpt mattan, är så fallet föreslår jag att du ber en bön till valfri gud det torde ha samma effekt./Patrik, svettig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0