Det bästaste jobbet i världen!!

Det finns inget annat jobb där alla som INTE jobbar med det aktuella jobbet kan hur jobbet skall utföras bättre än just vakteriet. Gärna då ordningsvakter speciellt, alla får och har åsikter om vad man får eller bör göra, kanske ännu mer vad man inte får göra. Här inkluderas (beroende på situation och berusningsgrad) beläggning av fängser, transportgrepp, lagstöd (om man får eller inte får slänga ut någon brukar det generellt betyda) för ingripanden samt rätten att gripa och omhänderta.

Perspektivpaus:
- Jag skulle aldrig drömma om att gå på ett kontor och berätta för de som arbetar där varför det är bättre om dem har sitt måndagsmöte på tisdagarna ist. 

- Eller varför inte åka in till en akutmottagning och gå in i ett traumarum under en operation och sticka fingret i det öppna såret och säga åt opererande läkare att ta bort den där kladdiga saken.        Slut på perspektivpausen:

För det är ju oftast när man gör ett ingripande, och gärna ett av det stökigare sorten, som alla dessa panelhönor till fullblodsjurister dyker upp med sina åsikter och förmaningar. Oftast har dem inte ens sett upprinnelsen till varför den aktuella personen ligger på backen med fängsel. Allt dem vet är att vakten måste ha gjort fel. 

Nu är vi ju i värmland och här händer det också, dock i miniformat. Så när jag i morse stod i den stängda delen av gallerian och försökte hjälpa en sommarextra att larma av en av butikerna så kom det fram en tant till mig. Helt obrydd att det tjöt och att jag gjorde mitt bästa för att se upptagen ut. Så frågade hon varför inte gallret till ICA var öppet. - Det öppnar klockan 10:00 svarade jag och såg ännu mera upptagen ut. Då fick jag veta att hon och hennes man alltid handlar vid den här tiden på torsdagsmornar och att dem alltid går den vägen och att det alltid är öppet då. - Då har det berott på att någon ur butikspersonalen har lämnat den öppen och att de inte har stängt den för att det snart ändå skall öppna. Men instruktionen gör gällande att vi skall öppna kl 10:00, försökte jag. - Då är det nytt för idag då. Fick jag till svar, sen gick hon utan att höra mitt svar./Patrik, vill nacka alla lol's

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0