And everyone is invited...

Det var "bring-your-own-present-day" på bajskalaset i morse. Isabel hade hajjat grejjen men jag visste inte om detta. Men jag emottog gåvor på löpande band och fick som straff för egen utebliven present sanera tvättmaskin, skötbord, golv och tvättho i tvättstugan. Nu sover min "poopmaster" och hon är sådär offatbart söt igen som hon inte riktigt var i morse i tvättstugan.

Samtalade med en Lyckselevän för en stund sen. Dom var på väg på husvagnssemester och lagom till att vädret vänder tänker dom sticka utomlands. Det suger lite i utomlandstarmen när jag börjar tänka på det. Och det vore perfekt nu när man bär med sig en tredjedel av familjens mat i tuttarna. Kruxet är som vanligt pengar. Ska man åka nånstans där det är billigt att leva får man punga ut med en hel del för själva resan och vice versa. Dessutom har jag ingen lust med ett för varmt land, jag räknar på en hand gångerna jag rört mig utanför dörren under tio dagar.

Så laddar jag inför ensamvistelse med dott:en då faderskapet tar ut semester i Munkfors imorgon. Så länge han inte gör om precis allt han gjorde senaste kanotsemestern så är jag nöjd.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0