C- uppsats nr 2

Då bloggar väl jag lite fast jag egentiligen inte har något vettigt att skriva. vi har vart och lånat böcker till mig med ett lånat lånekort. Man skulle kunna kalla det för metalån men det låter jag bli. Har fått för mig att jag skall ta dessa sista veckor i frihet (innan flytt och förhoppningsvis jobb) till att snickra lite på min C uppsats i pedagogik. Mest för min egen skull då jag inte tror att det påverkar mina chanser till att få jobb då jag redan har min examen. Men det är någon inom mig som ändå gör att jag vill ha den där dubbla kandidaten. Så i går kväll mailade jag min gamla handledare för att se om han fortfarande vill kännas vid mig och sen luskade jag reda på vilka böcker det var jag hade läst in mig på. Artiklarna skall grävas fram under kvällen och min memo där jag hade skrivit upp vad i och hur jag skulle nyttja litteraturen skall finnas rätt på under kvällen.

Jag har som jag ser det halva uppsatsen kvar, det jag har gjort är litteratursökningen samt min undersökning. Jag har skrivandet av den teoretiska bakgrunden samt analysen av mina transkriptioner kvar. Den tunga delen är som jag serr det att sätta min in i litteraturen igen. Det är några tusen sidor och jag är inte helt sugen på just läsningen.

Men först väntar kaffe och TV med min vackra fru, I löve hör som fan/Patrik

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan du inte blogga om nåt roligare ??

2009-01-18 @ 18:15:35
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: M

Ja, om städning eller tvätt eller så............

2009-01-18 @ 18:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0