Städning

Ja, det är städdag idag. Så stackars min karl som blev kommenderad till badrumsstädningen. Jag fick ju dra det lätta stråt idag och bara dammtorka kök, vardagsrum, datarum och sovrum, dammsuga kök, vardagsrum, datarum och sovrum samt svabba golven i vardagsrum, kök, sovrum och datarum och städa lite hall också. Det blev lite extra orättvist att han var tvungen att spendera tid med vår lilla kerub när ett av hans favoritprogram gick på tv:n också och Isa inte ville hålla tyst riktigt då. Som den elaka kommandora jag är avsade jag mig lunchlagning också och Patrik fick alltså stå till tjänst med våffelstekning. Nu badar han samtidigt som han städar badrummet. Hur han gör det vet jag inte men jag är en succer för effektivitetstänk så varsågod.

Senare är vi bjudna på banankakefika hos gamla pluggkompisar till mig och deras son som jag ska tvinga att leka med Isa.

//Anna, världens elakaste fru.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0