Söndagens avbön

Det finns en rättvia högre än den gudomliga. Denna rättvisa är mer som en fysiologisk grundlag. Denna rättvisa har nu äntligen gjort sig påminnd och krävt sitt offer. Anna Anka är nu åter på marknaden efter att hennes fromme man har lämnat in en ansökan om skillmässa. Så är det nu någon hungrig man därute som känner att han behöver komplicera sitt liv med en boderline tant vars ego är det högsta uppmätta egot någonsin så går det bra.

Min fagra fru tog med vår kerubiska avkomma för att åka på julmarknad med mormor. Jag får veckans egentid nu innan Anna ska dra till gymmet och jag på egen hand får tampas med vår tvåtandade dotter. En dotter som satt helt själv utan stöd idag!!

Nu när jobbet är kirrat och jag briljerar där så känns den delen av livsplanen fixad, för ett tag iaf. Då är det bara att spänna fast sig och vänta på vad som kommer att bli nästa problem på vägen. Oups, där kom det. Jag måste antagligen helrenovera mina tänder nu under de närmsta veckorna. Typ, på två eller tre ställen så gör det ont och fastnar saker när jag äter. Detta simultant? Det blir väl en halv årslön för att komma ikapp på tandstatusen, FAN. /Patrik gräsänka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0