I bloggvärlden...

Mmmmm, vi hade en liten bloggdiskussion igår, jag och tjejorna i gänget (ja, vi har ett gäng och det är jävligt coolt). Många höll med om att det är förbannat tråkigt att läsa om saker som är helt självklara för alla. Så jag kommer t ex inte skriva att det har ramlat ner tretusenåttahundramiljarder snöflingor på min bil och på parkeringsplatsen hemma och på alla vägar, för det vet gemene man som har ögon och bor i Värmland. Jag anser heller inte att det är särskilt intressant och uplysande att skriva om bilfärden hem på europaväg 45, med en gallskrikandes, nerskiten sexmånaders bebis, en pratglad treåring och två trötta (men glada) tjugosexåringar, där färden i snitt gick i 60km/h.
Jag avser att inte skriva om varken julklappsutdelning eller öldrickande heller. Och jag tänker den här gången hålla mig ifrån att skriva om hur fantastiskt exemplariskt min dotter uppförde sig när hon blev uppryckt mitt i kalla natten för en skumpig bilfärd inatt.

Så då vet jag inte riktigt vad jag ska avhandla då tankar och funderingar och djupanalyser är drenerade av trötthet.

Så jag gör undantaget och avkunnar domen för kvällen: Soffläge, tv-tittning (hos grannen i vanlig ordning såklart - inte kom tomten med nån tv till oss i år heller) och orgier i onyttigheter då jag förlorat två kilo i kroppsvikt under julen - det är inte rutinerat.

//Anna, utmattad

Kommentarer
Postat av: Beda

Anna - du har missuppfattat det här.. man ska gå UPP i vikt under julen. Det säger alla tidningar och vi alla vet att allt som står på löpet är sant!

2009-12-28 @ 20:04:49
Postat av: Anna

Ja, jag läste ett sånt löp nu och jag kan garantera att problemet är numera åtgärdat ;)

2009-12-28 @ 20:15:04
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0