Värmlandsvakt

Jag trivs rätt bra här i Karlstad, värmlänningarna är väldigt trevliga människor. Eller så tycker jag det bara för att jag innan bodde i norrland, eller i Stockholm. Skit samma, dem är trevliga, och dem tycks gilla mig. Tills igår, när jag kommer till jobbet så är kön från helvete där. Det var något fotbollslag eller motsvarande som skrev autografer där. Mitt jobb vart direkt att gå till slutet av kön och räkna bort en så där 140-150 personer som inte skulle hinna få sina saker singerade. - Tack, sa jag och tog mitt avspärrningsband och gick ut. Min Stockholmska måste ha gnagt i deras inre då jag förklarade att deras köande hade vart förgäves. Men jag överledve, och jag gjorde det utan en skråma!! Vakter tycks ha en större respekt här och folk verkar inte spotta efter oss?? Vilken utopi! Behöver nog inte leva efter den gamla TUB-vakt devisen "dem må hata oss men dom skall frukta oss"./Patrik, förvånad.

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Men.....? Vad vaktar man där när det inte finns någon tunnelbana....?

Kanske någon folkpark, eller......



Glad Påsk på er ;-P

2009-04-11 @ 10:11:44
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Patrik

Ett centrum i mitt fall. . ett välldans fint centrum.

2009-04-11 @ 10:23:50
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0