Facebookkomplott!

Det är jättekonstigt. Jag tror att jag blivit utsatt för en konspiration! Vad pratar vi om? Facebook såklart... Man (jag) har oftast en hel bunt vänner på FB som man egentligen inte känner speciellt väl, om ens alls. Det kan vara gamla klasskompisar eller nån random ytlig bekant man hängt lite med förr i tiden. Jag har som "kompisregel" att om man skulle hälsa på personen i fråga när man stöter ihop, var man än stöter ihop, då är det ok att bjuda in honom/henne som vän.

Man kan ju radera sina bekanta även, vilket görs av olika anledningar titt som tätt. Det är inget konstigt med det, kanske någon annan har andra premisser  än en själv för vad som kan räknas som bekanta. MEN nu till konspirationen:

Hur många vänner jag än skaffar på FB, eller som lägger till mig som vän, så kommer jag inte över en viss summa vänner. Det stannar vid ett nummer och lägger jag till en vän till så är det någon annan som plockas bort. Det är lite creepy, men såhär har det varit i några veckor nu.  Det handlar inte bara om att man blir lite ledsen när man plötsligt inte duger som bekant åt någon längre. Men vad värre är, är egentligen att jag blir i det närmaste paranoid för att någon inte tillåter mig att ha fler än 310 bekanta.

Är det en högre FB-makt som jävlas eller bara en polare som har lite skoj?? Eller blir folk kontinuerligt trötta på mig efter mönstret -en in -en ut?

Facebook är ett fantastiskt roligt tidsfördriv och jag tänker inte vara nån översittare eller snobbist som säger att detta minsann inte är för mig. Däremot är det även ett ypperligt verktyg att sprida dynga med eller intrigera med människor. Detta gör iallafall inte mina FB-vänner, för i så fall plockar jag bort dom.

//Anna, in your face.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0