Tröttsamma råd från förnumstiga människor.

"Passa på att sova nu för när ungen kommer är det slut med god nattsömn..."

"Guud, så skönt att gå hemma och bara göra INGENTING"

"Ta vara på tiden som är. Den kommer aldrig igen."

"Ät nu, medans du kan. Och bry dig inte om vikten, det där rinner bara bort av sig själv sedan".

Jag vet inte riktigt hur trött jag ska orka bli på såna här idiotiska uttalanden. (Jag kan säga redan här att jag förstår mer än väl att människor som spottar ur sig såna här floskler bara menar väl så är den saken utredd.)

Men om man nu är en sån som tycker att det är jättetråkigt att gå hemma och släpa benen efter sig?? Alla andra jobbar så man har inte största utbudet av umgänge. Och utöver det så är det rätt svårt att hitta på aktiviteter aom helst inte ska kosta någonting och helst inte vara alltför ansträngande för att man har jordens största mage att släpa på.

Att "sova nu" ??Jo, om man kunde kanske det skulle vara skönt. Sova bort tiden tills ungen kommer alltså. Men jag ser ingen nytta med det och jag är aldrig speciellt trött heller. Då ser jag liksom ingen poäng i att sova hela tiden. Att "tiden aldrig kommer igen" är väl ingen hemlighet. Så är det ju jämt så redan där spricker resonemanget a la "fånga dagen".

Näää, jag orkar faktiskt inte ens argumentera eller fula mig mot sån här regelrätt idioti. Och ja, jag har tråkigt och är lite bitter för det. Ja. 

Jag vill jobba, motionera ORDENTLIGT, stressa, köra bil långt, lyfta jättetunga saker, dricka grogg och starköl tills jag blir ramlaomkullfull och vara smal. Så är det idag minsann.

//Anna, från den bittra sidan av livet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men anna, du glömde det Positiva med att vara gravid... Det blir liksom legetimt att klaga och gnälla. ;-)

2009-04-12 @ 16:58:39
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0