På promenad med reklamradio.

18.00 travade jag ut genom dörren för att gå på långprommis. Det förefaller nämligen vara stört omöjligt att vara ute och motionera i längre än en timme i den här stan. Vart och hur man än går så är man ändå hemma inom loppet av en timme. Men nu jävlar skulle det ske, tänkte jag. Jag hade med mig telefonen av diverse olika anledningar men kanske främst för att kunna lyssna på radio eftersom det är riktigt tråkigt att lyssna på lövsångare och bofinkar enligt mig (förlåt alla naturvänner).

När en och samma låt spelats fyra gånger kan man verkligen tycka att man borde ha gått i en timmes tid ungefär. Om ICA-Stig dessutom deklarerat och orerat om sina sänkta priser på en sjuhelvetes massa varor sisådär en fem-sex gånger, då är det väl ändå säkert att man knallat i minst en timme? Så jag kollar på klockan och den visar på 18.25.

Jag lyckades hitta ett stråk som tar ungefär en och en halv timme iallafall men jag var tvungen att mellanlanda hos mamma så jag missade nog Måns Zelmerlövs nya hit åtminstone tre gånger. Fast jag har ju hört det åtta idag så jag överlever nog.

Vi kan väl bara vara överrens om att RIX Fm är en jävla skitkanal?

Kvällens lärdomar:
*Längst in i Mariebergsskogen finns ingen toalett.
*Bli inte kissnödig längst inne i Mariebergsskogen.
*Blir du kissnödig längst inne i Mariebergsskogen, se då för fan till att pissa där du har såpass lång synvidd att du kan avbryta om det skulle komma någon fler glad motionär i spåret.
*Sätter du dig och kissar i Mariebergsskogen så glöm inte att kolla så att det inte åker fyra kanotister i viken strax bakom dig.

//Anna, inte längre kissnödig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0