Norrland, i'm leaving you behind

Den sista veckan i norrland fick jag äntligen se detta mytomspunna djur, Renen. Hälften älg, hälften rådjur och hälften (Ja jag vet, tre "hälftar", det är det som gör det så konstigt) hälften tomtehäst. Det trista var att den här renen hade dränerats på blod och jagats upp på en hylla på ICA Maxi, symboliken var lika slående som grym, ett uppskrämt djur på en hög höjd. Precis som lappen, precis som renen. 



Nedan hittade jag renens blod, på bägare, kan fås med sugrör eller drickes direkt ur bägaren. Ett "säsongens smak" i form av nötblod fanns även att tillgå. Jag kommer inte att sakna det norrländska köket, ELLER deras fullkomliga inkompetens då det gäller snabbmat.



Denna präriehund hittades på stäppen utanför Lycksele, som ni ser så är den helt galen. Detta var väl de samlade intrycken ifrån min sista vecka i norrland. Då var det ändå en bra vecka. Vidare kan jag säga att det skall till en "
Stockholmsfjolla" till att klara vintern utan vantar./Patrik, lite hårdare, lite bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0