Mot barnabördsavdelningen.

Vi ska alldeles strax pröva oss på det där konststycket att ta oss till sjukhuset för någon form av visning av förlssningssal osv. Vi fick ju inte vara med i någon föräldragrupp så vi har missat alla fikastunder med prat om vad som komma skall, första blöjbytena och alla skräckhistorier kring förlossningen. Men nu tänkte vi alltså gå på en sån där öppen visning. Rykten har sagt oss att det är det allra finaste förlossningsrummet som visas men det är ju det vi ska ha så det blir alldeles utmärkt.

Egentligen vet jag inte hurpass viktigt det är med sån här information. Jag menar, ut ska den ju. Och ut kommer den ju. På ett eller annat sätt. Detta är vetenskapligt fastställt har jag för mig. Men det kan ju vara lite roligt och eftersom vi som sagt inte kommit med i någon föräldragrupp är väl det nog så vettigt med lite förhandsinfo. Om inte annat så för att se om jag fattat hela grejjen rätt; bebisen ska alltså pressas ut mellan mina ben och det kommer förmodligen göra ganska ont.

//Anna, mer nervös än jag vill göra sken av.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jodå ut ska den och det svider ju lite, om man säger så....

Men "dom" säger att det är värt det.....?

Svägerskan (den kloke)

2009-04-27 @ 16:35:10
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej där.

Jag har också fått höra att den tydligen ska ut den vägen..men jag vet inte, jag tänkte att våran skulle komma med storken, så jag slipper det onda. ;)



// Fröken 'fönster' i Gve.

2009-04-27 @ 18:34:40
URL: http://elliinh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anna; Jo tack. Fasen ta någon om det inte skulle vara värt det!



Elin; Finns det storkar i Gällivare? Verkligen? ;)

2009-04-27 @ 20:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0