Lång och trist Fredag.



Rådhuscaféet en solig eftermiddag då livet behövde en paus.
Fast numer heter det förstås Wayne´s som alla acféer i stan tycks ha bytt namn till. Jag antar att man kommer vara rätt trött på dom i slutet av sommaren.

Nu har Patrik åkt på jobbet. Och jag åkte och handlade med självscanning på ICA Maxi, min nya vuxenhobby. Idag fick jag lära mig hur en avstämning går till och den avstämmande expiditen berömde mitt handlande med ett "utomordentligt korrekt kvitto". Jag kommer alldeles snart att sprängas bort i små, små molekyler av ren irritation. På vägen ut från Maxi krockade jag med världens längsta autografkö, FBK vann ju som sagt elitserien så att INGEN missat det!! Längst bak i kön stod en securitasvakt och höll ställningarna. Jag hälsade på denne och försökte inleda en slags konversation med honom men han måste ha varit från stockholm eller nåt för han var väldigt busy och överlägsen så jag bar vidare min köttfärs och mina bananer och åkte hem istället. Nu har jag jäääääättetråkigt...//Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Efter ca 37 år i Stockholm, så kan man ju säga att

JAG är från Stockholm oc´h jag är INTE busy och överlägsen, så han måste ha varit från typ Göteborg eller nåt..

2009-04-10 @ 19:49:49
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaaa, fast han pratade som om han vore från typ Husby el nåt. Jag tror vid närmare eftertanke att han hette Patrik, vilket jäkla sammanträffande va? ;P

2009-04-10 @ 21:33:34
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Tänkte nog det, för om det nu finns EN Stockholmare som är busy och överlägsen så borde det vara min bror ;-)

2009-04-10 @ 22:54:22
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0