Go förmidda!

Min kära familj tycks finna ett visst intresse i att ringa och väcka folk mitt i natten hela tiden. I morse var det min kära lillebror som stod för påringningen. Nu var ju inte klockan halv tre och ingen i huset skulle iofs upp och jobba klockan fem men ändock. Fin syster som man ändå är klev jag upp (och drog med Patrik i fallet) och kokade kaffe och lagade storfrukost. Mina familjemedlemmar är inte så duktiga på att äta heller.

Därför skall vi ikväll till Mamman (min) och laga valborgsmässokäk, om man äter speciella saker vet jag inte, vi är inte helt traditionsbundna. Sedan ska Patrik jobba några timmar ikväll. Men innan dess tänkte vi dra oss ut till smultronstället och sola lite när det förhoppningsvis ska vara soligt hela dagen och vi är uppe i normal tid.

Sen ringde radiotjänst i Kiruna också, men jag hann inte svara. Jag tror att dom ville fråga om jag hade en TV, vilket jag inte har. Jag har heller ingen dator med tv-kort, kanske inte ens en dataor. Och inget internet, ingen el och när jag tänker efter så har jag nog inte ens en telefon så hur i hundan ska jag kunna prata med dom om dom ringer igen??

Jag blir lite trött. Gör i så fall om  tv-licensen i skatt istället, för dom som nu har tv har ju ändå ingen valmöjlighet att välja bort de "fria" kanalerna, dvs de statliga som då inte alls är fria utan tvärtom påtvingade så fort man har tv.

Ni som undrar vad Radiotjänst iband ringer från för nummer;
0980-75166

//Anna, snart i solen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, har inte heller någon TV, när dom ringt och jag svarat och dom hört TV:n i bakrunden, så har vi varit inne hos grannen och kollat på TV ;-p



Jag betalar ju faktiskt för dom kanaler jag tittar på, till comhem ;-)



Happy Valborg!!

2009-04-30 @ 16:46:00
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0