Äh, nu blev jag sådär upprörd igen...

Jag känner att jag blir lite radikalfeminist efter att ha tittat mig dum på "the Dr´s" på tv:n. Idag handlar programmet om sex (!). Dom varnar tydligt innan att programmet inte är lämpligt för barn och kan innehålla stötande material samt uppmanar till diskretion. Unge, snygge doktorn törs inte ens säga ordet sex utan bokstaverar hellre S-E-X eller pratar om programmets innehåll som "saker som händer mellan lakanen".

Så, nu till det riktigt underhållande. Att Amerika inte är lika frispråkiga eller öppna med sex och samlevnad som Sverige var väl egentligen ingen nyhet. Men hurpass mycket detta förefaller påverka jämlikhetsfrågor var lite mer intressant.
I programmet visas blurriga bilder på vad som försiggår bakom lykta dörrar hemma hos förorternas hemmafruar (på dagtid dessutom!). Vad som händer är homepartyn där man, lyssna nu noga och hör och häpna, säljer SEXHJÄLPMEDEL. Vi får se bilder på massagehandskar och oljor och fjädrar och puer. Men vad vi inte får se, men som avslöjas i programmet, är att det även säljs värre sexhjälpmedel. Jo jo, jag tackar. Snusk minsann!

Den kvinnliga gynekologen i programmet lugnar sina manliga kollegor med att säga att kvinnor faktiskt kan använda dessa oljor och handskar till annat än bara sex och egen njutning. Phu, vilken tur! Det hade varit förödande om dom hade suttit hemma och snuskat sig dagarna i ända. Fått sånadärna kvinnliga orgasmer och porrat sig.

Som pricken över i:et ställer en av doktorerna sig frågande till om det finns något liknande för männens räkning. Nåt slags homeparty som dom är i behov av. Jo, svarar en annan av doktorerna. Jag, vet inte men det borde väl finnas. Det skulle kunna heta nåt i stil med "How to do the laundery"...

Åh, herregud. Det är nästan i samma stil som snubben jag stötte på, som på fullaste allvar menade att det måste finnas en speciell "smink-gen" inbyggd i flickor. 

Men, föralldel. Ni som tror att det är så tror på det. Och ni män, ni står för knullandet. Vi kvinnor, vi njuter på riktigt först när vi får diska eller tvätta. USA, år 2009. Fantastiskt...

//Anna, ska köpa ett nytt diskhjälpmedel till Patrik idag.

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Amen!

2009-04-28 @ 20:43:34
URL: http://jamilllas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0