Studentrevolt



Jo, det var ju min första skoldag på universitetet idag. Glad i hågen sökte jag upp min sal och fann mig tillrätta. Programmet verkar vara skitintressant och jag ser fram emot studierna på min nya skola i min nya stad i mitt nya liv. Däremot trodde jag inte att jag skulle behöva pendla ända tills 60- talet för att komma till skolan! (se banderollen). Detta budskap kom med tre alternativt klädda ungdommar som med stor frenesi sprang runt och letade efter barrikader att klättra upp på. En tanke är, hade det i norrland på ett universitet överhuvutaget gått om det hade stått i blått "stoppa vänsterpolitiken". Spontant så tror jag inte det och då kommer frågan, är det demokrati?

Vart upphämtat efter skolan av min lilla fru, tillsammans åkte vi hem och jag gjorde lite av ICA- farbrorns pannkakor till oss. Eftersom vår micro är i Västerås så vart det den vedeldade ugnen, sen bar det av till bilfirman för hämtning av ett stycke nyservad bil. 6000 spänn senare och en något gladare Anna. Nu ska jag kriga med MDH, CSN samt universitetet. Sen fundera på vilken av mina kroppsdelar vi behöver minst så jag kan sälja den och köpa studentlitteratur/Patrik

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahahaha...lite kul va det ju faktiskt.

Till och med Jess drog på smilbanden.

2008-09-01 @ 15:23:49
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Patrik

Kul å kul, jag vart rädd!!!

2008-09-01 @ 15:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0