Se där ja,

Jag sa ju att något skulle hända i dag. Nu ringde det en tjej från Västerås som ville titta på min lägenhet där, hon ville flytta in nyss. Jag förklarade att det är lite stökigt där men att jag skulle försöka få dit min Västerås anna med nycklar så hon kan titta på den. Vore galet bra om jag blev av med den nu i månadsskiftet, skulle spara typ 8000 kr i hyrespengar på det. Anrda problem som nu dyker upp är det som jag hitintills har lyckast skjuta på.

Hur fan ska jag transportera bohaget hit? Lite olika anternativ finns, kom gärna med förslag.

1: Åka ner med Annas bil (som saknar dragkula) och där hyra en lastbil, fylla den och åka till Umeå sen ner och åka upp med Annas bil igen. Denna lösning känns dyr med kilometerkostnaden på hyrbilen + tidskrävande då vi gör samanlagt 4 resor på sträckan. 

2: Låna en bil här (vilket kanske inte går) som har dragkula och köra ner till Västerås för att där hyra ett släp som går "one way" och alltså kan lämnas här. Detta alternativ känns mest realistiskt och inte så dyrt, MEN, då ska vi hitta någon häruppe som är villig att låta oss lägga 120 mil på deras mätare. 

3: Flyga ner, och på plats hyra en lastbil som går "one way", detta hade varit det absolut bästa alternativet då det förmodligen hade varit billigaste. Nu tycks det vara så att det inte går att hyra en lastbil one way, utan bara släp.

Av alla våra bloggläsare så är jag säker på att någon har den gyllene lösningen som bara väntar på att vädras. Help us/Patrik

Kommentarer
Postat av: M

Hyra en liten lätt "lastbil" över ett dygn i Umeå?

2008-09-11 @ 13:15:16
Postat av: Stefan

Spräng grejjerna du har i Aros. Kul och praktiskt...

2008-09-11 @ 16:33:49
Postat av: Anna

Släng skiten, eller ha en loppis ;-D

Mitt förslag e BÄST!!!

2008-09-11 @ 17:30:18
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Patrik

Era förslag är inte helt i takt med den verkliga världen...Men tack ändå.

2008-09-11 @ 18:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0