Hugger i sten

Då så, nu är jag officiellt fri från min gamla lägenhet i Västerås. Lilla Anna har idag lämnat in nycklarna åt mig så nu är det no way back! Schhjönt (som dom säger här).

Vidare har jag nästan tvingat mig igenom min to do list för dagen. Har bara det där med jobbsökandet kvar, är lite sugen på att bli tidningsutdelare, men väntar nog nån timmer till för att se om det inkommer något riktigt jobb. Har snackat med min fru lite grann, hon hade fått linserna så jag kan vänta henne hem till kvällen. Även det är schjöönt.

Har haft lite funderingar av filosofiskt slag idag. Annas erfarenheter av att flytta så här långt norrut är som jag förstår det att gammla vänskaper inte hålls vid liv på det sätt som man har tänkt det. Nu gäller det ju inte alla vänner men en stor del av dem. Mina erfarenheter är väl att det går om man vill, åtminstonde funkade det när jag flyttade till Västerås från Stockholm, avståndet är ju mindre och jag var i storstan nån gång i månaden men det funkade. Ska bli intressant att se hur det blir nu när avståndet är så mycket större. Tidsmässigt så är det lika långt hit som till Västerås men det är ju lite dyrare. Det tar under timmen med flyg och lika lång tid tog det till Västeårs fast med tåg. Nu ligger ju inte allt intiativ hos dom man lämnade, utan hos båda parter givetvis. men åter igen, det ska bli intressant att se hur det blir. Själv vet jag att man tappade kontakten med en del som lämnade Stockholm när vi precis hade kommit in i vuxenvärlden men när man 10-15 år senare träffade dom så var det som förut och det är ju alltid en tröst. Tror väl att det är som med alla relationer, dom kräver underhåll och vilja. Nu ska jag keka/Patrik

Kommentarer
Postat av: Anna

Mig blir du nog inte av med så lätt iallafall! ;D

2008-09-30 @ 21:47:07
URL: http://darth-harald.blogspot.com
Postat av: Patrik

Fan...:-p

2008-09-30 @ 23:04:48
Postat av: Anna

Stackare.

2008-09-30 @ 23:46:52
URL: http://darth-harald.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag kommer när jag blir rik! host

då flyger jag upp, för jag HATAR att åka bil i 18 timmar snörvel

2008-10-01 @ 17:28:06
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0