Hjälp till självhjälp i Västerås

Som ett litet extra steg i VÅRT nya liv bestämde vi oss även för att bli mycket bättre människor (hur nu det skulle gå till?!!). I alla fall... Hemma i VÅR övernattningslägenhet i Västerås fanns en av alla våra fina självhjälpsböcker. "Att välja glädje" av Kay Pollak. Det är då vår all time high favvobok.

Jag vill bara citera några viktiga fraser ur boken som vi hädanefter, som vackert, etablerat par, kommer använda som riktlinjer för vår fortsatta relation:

"Varje gång jag skyller på någon annan är det för att befria mig själv från skuld"
"Jag är ytterst sällan störd, irriterad eller förbannad av de skäl jag tror"
"Jag är inte föraktfull av de skäl jag tror"

Att Kay sedan fyllt ut resten av sidorna i boken med exempel som upptar åtskilliga sidor var och tar upp exempel där karln SKÄLLER UT sin femåriga son med kraftord såsom "Men herregud! Du kan väl för SJUTTON göra som jag säger?" är så fint, så fint så jag och Patrik var tvugna att gråta tillsammans i ett ömsesidigt lovemoment, sittandes i en trasig tvättkorg...

Jag minns inte den dag då jag skrattade så mycket.

Tillägg:
Till alla er som INTE förstår ironi.... Förträng det här inlägget och radera adressen till denna blogg. För er egen skull (och för min, annars kommer ni hata mig forever and ever.//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0