Arbetslös

Att vara arbetslös är ett heltidsjobb fick jag lära mig på en kurs för arbetssökande back in 1991. När jag sa det till min fagra fru som en ursäkt för att slippa diska, bädda samt dammsuga så vart hon inte jätteimpad. Men nu har jag iaf tragglat mig igenom arbetsförmedlingen, eller vänta "arbetsförnedringen" som jag tror att jag ska kalla dom hädanefter, hur som. Deras inskrivningsprocess är omfattande och korkad. Nu ska jag snart ner på stan för att bli förnedrad av en handläggare, ska bli kul, vekligen.

Vi har fått stålars idag, jag mitt sista CSN  och frugan sin lön, så nu ska vi storhandla på Mixi, vi har snickrat på vår inköpslista i två dagar så inget kan gå fel. Vidare så ska jag få en vinterjacka för det behövs tydligen här.

Har inte sökt något jobb idag MEN som sagt skrivit in  mig på AF/pece out Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0