Alla är vi nybörjare i början

Ny dator, halvny uppkoppling men samma fantastiska blogg. Söndagen var som en söndag ska vara, allt utom klockan går på halvfart. Vilket bara förstärker skräcken inför den kommande veckan, "tell me why I don't like mondays".

Vi var i vår affär idag, ni vet den där ICA Maxi butiken där vi ofta äter oss parfeta. Idag var det ju söndag och vi förväntade oss något särskillt. Jag chansade på kärleksmums men Anna trodde mer på Mexicanasoppa, har ingen aning om var hon fick det ifrån men det är ju idiotiskt!! Alla vet ju att dom kör soppor på tisdagar. Vi hade med oss ett annat par, mest för att dom tjatade så förbannat men lite för att se hur etablerade par gör. Denna dolda agenda avslöjade vi givetvis inte. Det första vi la märke till är att man inte ska gå runt och skratta, sen fattade vi att man tydligen ska ha nån slags fjärrkontroll som styr sina inköp, denna fjärris fick godkänna alla varar innan dom la dem i vagnen. Mycket märkligt.

Vi hörde av mannen i paret att man tydligen spenderar 23% mindre stålars om man handlar med en lapp. Anna trodde att det skulle gå lika bra med en stockholmare och höll stadigt i mig. Vi motbevisade dock hans tes då vår nota gick på 160 balobas och deras landade på närmare 300 spänn. Det hela började dock med satt vi som vanligt stegade in mot köket, där bjöds på glass, SIA har tydligen en ny smak ute, halvgod, mandarin någonting. På väg mot vårt mål så gick vi förbi en barnvagn, och jag höll på att tappa matlusten, för ALLTID. I vagnen låg en av vår herres små skapelser, men det var det fulaste barnet ever!! Såg ut som en asförbannad minime med ögonbryn som Hulken. Tur att det inte grät för det hade nog låtit som Adam Sandler i "Little Nicky", ni vet, när han är satans son.

Sen bar det av hem där vi killar mekade dator och kvinnan (min vördnade fru alltså) tvättade. Det sket sig givetvis så jag fick ringa jourhavande stockholmare, dom har ju lång erfarenhet av datorer därnere. Brosan klarade biffen. I morgon drar frugan ut på jobb och kommer inte åter förens jag har blivit snäll, det blir jag tydligen på torsdag/Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0