Saturday night Teg centrum

Vad göra Lördag kväll i Ume??
Volvon behövde ju tankas, så vi drog ner i stadens vimmel (tre fjortonåringar med kortkort till Patriks stora förtjusning) och tankade på Statoil. 651 kronor gick det i gamla drivan och när jag skulle betala med Statoilkortet var det spårlöst försvunnet ur min plånbok. Detta resulterade i att jag lämnade in mig själv i pant på macken under tiden Patrik åkte och letade kort i BMW:n. Jag hann få två nya vänner i form av Henrik och Sanna som gör ett utomordentligt bra jobb där på  macken, Öst på stan.

När vi väl lyckats betala bensinen åkte vi på nattlig sightseeing på Teg. Vi klev ur bilen på Tegs centrum för att filosofera en stund i minusgraderna som nu infunnit sig. Där kom vi underfund med att det måste te sig lite konstigt att stå en Lördagkväll tittandes på Tegs kyrka, byggd i modernistisk stil, diskuterandes katolicismens inverkan på Svenska kyrkan. Å andra sidan pratar inte alltför många andra om vettiga saker heller sådeså!

Annars hände det inte helt mycket ikväll. Jag försöker lära Patrik en fras på danska men han glider så gärna in antingen på skånska eller på tysk brytning så jag lägger nog ner det där projektet. Nu stundar sista Lördagstimmarna i soffan (som jag börjar inse är lite liten för två fullvuxna människor). //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0