Överklassen skyr inga medel

Jag växlade in lite mynt idag så jag kunde kompletera upp kylen inför den stundande middagen, jag vart skitnöjd över min framtida middag!

Sätter mig vid datorn och ögar igenom den största informationskalanen på Internet, jaa på hela nätet. Självklart menar jag Aftonbladet, ser en notis i en spalt om Alex Schuman och hans blogg, eftersom jag är en bättre bloggare än alla andra så ville jag se hur det går för han. Sagt och gjort, jag läser och förundras, funderar mycket på om det BARA är ironi eller om han verkligen är så dum i huvudet som det verkar. Tycker mig vara rätt vass på att detektera ironi och sarkasm, så när jag kommer till inlägget om hans middag (snygg koppling till min inledning ifa ni undrar) i går så baxnar jag. Är han så jävla stor på sig själv verkligen, eller är det här någon form av Stureplanshumor som jag inte fattar?

"Men nu svarar en liten näbbmaja vars röst jag inte alls känner igen. Jag säger tydligt till henne: "Hej. Alex Schulman heter jag." Jag artikulerar noga mitt namn och låter det sjunka in. Hon svarar: "Jaha." Jag säger: "Jag skulle vilja äta hos er ikväll. Vid sju, ungefär. Går det att ordna?" Omedelbart och i triumf säger hon: "Tyvärr, det är fullt."

Jag blir alldeles paff av idioten. Kan jag ha hört fel? "Är det fullt", frågar jag. Hon svarar snabbt att tyvärr så är fallet. Jag sitter tyst en kort stund, gapar i min häpenhet och så kastar jag på luren i ansiktet på den lilla jävla idioten.

DET VAR SISTA GÅNGEN JAG GICK PÅ ITALIANO, HÖRDE NI DET, ERA JÄVLAR, NI KAN FANIMEJ DRA ÅT HELVETE ALLIHOP"

Jag blir impad!!/Patrik

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror att Alex S tror att han är större än han är..... bara en tanke jag har, liksom...

2008-10-15 @ 20:39:08
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Patrik

Eh...JA!! som bara den till å me..

2008-10-16 @ 09:07:53
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0