Jobbtorka

Nu får jag bevisligen lida för att jag hittade 4 st jobb att söka igår. Idag finns det inte ett skit...Hur som helst. Det snöar som en motherfucker här idag och det känns helt ok, allt är bättre än mörkret. Om inte annat så kan det ju rädda helgsysselsättningen, man kan ju alltid ut å sladda i PV'n (eller hur man säger).

Jag var och luncha med min gamla hoodkompis, det blev Mc Donalds Ersboda, och nu då som ett led i förljetången om varför dom suger mer än tandlösa prostituerade. Under en lunchrusch så kan man väl som restauranganställd eller arbetsledare förvänta sig en förhöjning i omsättningen och därav öka personalstyrkan samt förproducera lite av de hamburgare som förväntas att gå åt. Så jobbar man på liknande inrättningar världen över, men inte på Ersboda. Två öppna kassor och köer långt ut i restaurangen. Det kan vara så ibland men det har varit katostrof VARJE (3 ggr) gång jag har vart där.

Min rara fru var hos tandläkaren och gjorde av med pengar idag, och vad värre är att hon ska tillbaka för mer sen, vissa får aldrig nog. Nu är hon på en butik här i umeå och käkar tårta. Vissa har det bra/Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0