Helskinnade och oskadda.

Resan var lång. Lång och krokig.

Dagen började med grötfrukost på citybutiken med hela Umeås personalstyrka. Denna sedvanliga tradition anno 2008 gav julklappar i form av pyjamas storlek XXL till frun i huset (fri tolkning nu, ge mig lite cred i kommentarerna) och farbrorströja modell jättesnygg till karln.
Resterande människor fick samma julklapp allihop av vårt generösa företag. Mysfaktor skyhög helt enkelt.

Sedan påbörjades resan mot de värmländska skogarna. I höjd med Sundsvall gäspade jag till och Patrik fick ta över styranordningen på fordonet i fråga. Detta gjorde han med bravur i 6,3 mil. Sedan gick han på toaletten och gjorde sig ovän med Hudiksvalls kvinnliga befolkning över 60. Han påtalade för de ivriga damerna som inte behagade sluta rycka i toalettdörren, att han minsann var trettiofem år och hade utövat bajseri på egen hand i de flesta av dessa år och detta var således någonting han kunde vid det här laget.

När han flytt fältet var det dags för förarbyte IGEN då... 26 mil kontra 6 mil tänkte jag, MEN min abstinensnivå efter bilkörning tog överhanden och jag satte mig med den glädjen bakom ratten igen.

Vi färdades 20 mil till innan vi vek av på en "genväg" till Karlskoga som skulle leda fram till Karlstad. Det visade sig att denna väg var konungarnas konung av krokvägarnas krokvägar och i 4,5 mil vinglade vi fram med volvon varvandes på trean. Behöver jag tillägga vem av oss som föreslog genvägen eller har ni läst bloggen nog mycket? Nåja, det får väl bli en såndär julgåta då.

Nu är vi framme i trygg hamn, matade med spagetti och julskinka och läsandes "icke-julklapp" s- böcker hos min ömma moder.

Dagens roligaste uttalande kom från Patriks syster som, under pågående forskning om befolkningsmängd i olika städer, påtalade att jag blivit MYCKET tråkigare sedan jag börjat hänga med Patrik. Lovely!

//Anna

Kommentarer
Postat av: p´s lillasyster

ah fast jag sa att du måste ha blivit gammal sen du träffade min vackre bror... men de vet jag ju faktiskt inte eftersom jag inte kände dig innan han va där o ändra...ni ville veta befolkningar i svenska städer och kilometer mellan svenska städer??? Några varningsklockor ringer kan jag tycka... men men bara ni e nöjda så... : )

2008-12-24 @ 00:57:33
Postat av: Anna

MEN! Vi har inget genmensamt ICA-kort, vi scannar inte varor med en blipp, vi har inte ens en dubbelsäng utan en 120 säng som dessutom iinte har ben utan ligger direkt på golvet. Det är väl lite icke-gammalt?? Sen diskuterade vi även superkrafter igår oxå.

2008-12-24 @ 10:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0