Tugga inte i er detta!

Alltså det får nästan vara nog nu. Nån form av reklam för nya tuggummin med vitgaminer flimrade just förbi. Inte bara reklamen var förlegad och totalt vidrig på för många sätt. Nä, just själva idén att tugga tuggummi för att bli "pigg, smart eller snygg.." får mig spyfärdig. Inte spyfärdig för att någon försöker sig på att göra sig pengar på idén - välkommen idéer säger jag. Men spyfärdig för att jag ser hur många som kanske kommer köpa detta. Snälla! Gå INTE på det. Snälla - då måste jag bli ännu mer bitter... Man blir INTE varken piggare, snyggare eller smartare av att tugga tuggummi. Om det inte är amfetamin i. Då kanske man blir liiiite piggare. Fast förmodligen inte ens då. Jag ska nu vara skittråkig och istället be er att sluta bruka nikotin, börja motionera, läs lite roliga böcker, diskutera en massa med vänner och bekanta, ät bra mat och inte så mycket godis - då kanske ni blir lite piggare, snyggare och smartare. Men jag lovar inget.

//Anna, trött på gammalt tugg

Kommentarer
Postat av: Sara

Fast då kan man ju fråga sig hur många av de saker vi nu antar att vi behöver som man först ställt sig såhär tvekande till. Alltså som vi egentligen inte alls måste ha.



//Sara, som precis förklarat för sin mamma att det finns en spray som används för att fixera smink och att hon inte planerar att spraya hårspray i ansiktet.

2011-06-24 @ 17:12:03
Postat av: Anna

Jag är ju lite berusad nu Sara. Det är ju midsommar och allt. Så jag förstår inte kommentaren just nu. Men tack ändå. Och kram och glad midsommar.



//Anna, som just druckit kemiska blandningar som får kallas cider,

2011-06-24 @ 23:56:45
Postat av: Maria

Jag är ledsen att behöva delge er om att jag testade snyggtuggimmit. Överdoserade den rekommenderade dosen på 4 stycken och blev skitsnygg. Tyvärr vaknade jag dagen efter med bieffekten av att vara skitful. Allt för vetenskapen!



/Maria, nu lagomt snygg igen

2011-06-26 @ 11:29:24
URL: http://leendeguldbrunaogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0