Nog är nog idag

Annars kan jag tycka att alla som anser att det är finare att läsa en bok än att titta på TV kan dra åt H- vete. Det är antagligen samma personer som tycker att det är lite bättre att skratta åt en fyndig pjäs än åt en komedi med Jim Carry. Samma person dricker ett dyrt vin och berättar gärna om det fast i smyg dricker han/hon lika gärna Pripps Blå tills yrseln infinner sig. Böckerna ja, det räcker inte med att man skall läsa, det skall vara rätt böcker också, helst inget som någon TV- tittare skulle läsa. Fejjan är också för de svagsinta och don't get me started on snabbmat! En simpel latte skulle antagligen få vår speciella människa att begå kulturellt självmord, grönt te är ju trots allt mycket mer berikande. På tal om regression, cykel som transportmedel är inte bara miljövänligare och bättre för hälsan, det är ju även en möjlighet att visa upp sin slitna vintagekånken som man hittade på den där second- handbutiken som bara är så trendigt chic. Eller trendig, det får man ju inte vara, men kan man verkligen hjälpa om alla andra också vill vara lika speciella som jag?Sen hur man klär sig i övrigt, det skall ju gärna framgå att man inte har bytt garderob sen ens föräldrar skrek - USA ut ur Indokina! Men när allt kommer omkring så hamnar röstsedeln i rätt fack ändå.

Kan inte alla förljugna stackare bara inse att världen inte stannar för att dom tar sig en burgare till lördagsfilmen. Ni är inte så jävla speciella, de som ser upp till er ser bara upp till en yta som krackelerar så snart ni möter någon som inte nickar imponerat så fort ni öppnar mun.

Föresten så tror min fru att Alex Schulman får sina blogguppslag ifrån oss. Jag har inte läst hans blogg då det är under min värdighet men det verkar väl rimligt./Patrik, lite trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0