Första skoldagen

Kursstart för mig idag. Jag hann inte vara speciellt nervös för annat än ansvarsöverlämnandet till pappan. Nå, inte ansvaret i sig, utan fulla ansvaret i fyra timmar utan bröst. Som vanligt är det mamman som är mer nervös än behövligt och bortavarandet gick med bravur (med en liten parentes som jag återkommer till).

Jag kom en halvtimme tidigt för att jag tycker mig ha så svårt att hitta så 25 minuter innan kursstart väntade jag som en duktig elev utanför salen, mao: det var inte så svårt att hitta trots allt.

Verkar vara en rätt hyfsad kurs, lagom fart och ytskrap för en mammaledig. Kursdeltagarna var, som på de flesta kvällskurser, av blandad kompott:

*De obligatoriska studenterna som börjar bli nervösa eftersom programmet de läser håller på att avslutas och de rakt inte vill ut i det stora arbetslivet ännu och därför maxar på med fristående kurser av alla de slag.

*Arbetarna som tröttnat på sina jobb och hoppas få nya influenser och motivation att ta sig från sitt trista jobb.

*Här återfinns också tjejen som redan plöjt all kurslitteratur och som inleder alla yttringar med "Var det inte ..... (valfri referens från kurslitteraturen) som sa...?"

*Det fanns även några mammalediga, som till skillnad ifrån tjejen som läst kurslitteraturen i förväg refererade allting till sina barn och presenterade sig som mammor och inget annat. Observera att jag inte tillhörde denna kategori och att mörkertalet kan vara stort.

*En mer otippad deltagare är tjejen som på gymnasiet läste fordon och hade för dåliga betyg för att läsa något annat än just denna kurs (hennes egan ord).

Jag hann med att paras ihop med enda norrländskan. Kan ha vart för att det bara var jag i klassen som pratar flytande Luleåmål. Jag hann även med att dela upp klassen i två läger när jag, å det bestämdaste, hävdade att man som individ har ansvar över sig själv. Inte alla höll med. På det stora var det rätt intressant, även det faktum att jag nu tangerade med råge den tid jag var borta från min dotter. Nu kommer parantesen från i början, Isa och henns far hade förberett en överaskning som hämdaktion för mitt bortavarande. Isa stod som värdinna för en treblöjors bajsfest där jag var den enda bjudna, detta toppade hon med skötbordsbajsning och därtillhörande "hälaribajssprattel". //Anna, mjölkad.

Kommentarer
Postat av: Beda

"hälaribajssprattel" Haha, den var skön!

2009-09-10 @ 14:56:48
Postat av: Anna

Det var faktiskt inte så skönt ;)

2009-09-10 @ 18:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0