Fånigt

Jag läser nu en bok i hur man skapar effektiva arbetslag. Denna bok är författad av två av de ansvariga för kursen jag går nu. Kan tycka att det är lite fånigt att man har sin egen bok som kurslitteratur, detta då egenintresset kan lysa igenom lite väl mycket. Men visst, det är ett relativt smalt ämne så det finns inte allt för många auktoriteter på ämnet i fråga. Det fåniga blir dock när de använder analogien de sju små dvärgarna och snövit för att belysa ett atbetslag och dess strävan mot en effektivare struktur. Denna fånighet tangeras dock då det fiktiva arbetslaget i boken använder sig av en konsultfirma i solstad med konsulter som har namn som är obehagligt liknande författarnas namn.

Min fråga är nu om jag skall vara kritisk till boken och visa det i examensuppgiften eller om jag ska go 4 gold och låtsas vara impad?/Patrik, åter till läsningen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Go for GOLD!

2009-09-03 @ 17:48:19
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: M

Vem är Snövit? Och är det konsultfirman som är prinsen? Vad består det förgiftade äpplet av?(Ok, du kanske skall fråga din kurskamrat på spanskan om det..)

2009-09-03 @ 18:08:13
Postat av: Patrik

Fint där att de finns de som lusläser bloggen. det känns lite roligare att vara rolig då. I den där boken har Snövit och Dvärgarna nu kommit till en herrgård som heter, håll i er nu. . . "Månbacka", där bodde det tidigare en sagotant enligt boken. Jag dör av förakt...

2009-09-03 @ 18:19:39
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Papi W

Gilla läget, gör klart kursen, få pappret, gå vidare.

2009-09-04 @ 06:44:18
Postat av: Patrik

Klart jag gör klart kursen, men det är ett väldigt töntigt upplägg på en bok.

2009-09-04 @ 10:34:00
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0